Κυριακή 4 Μαΐου 2014

Γιατι ο Πειραιας και το λιμανι του πρεπει να ειναι παγκοσμιου ενδιαφεροντος


Θεαματικό άλμα από την 77η θέση της κατάταξης των εκατό πρώτων από άποψη όγκου διακινούμενων φορτίων, που κατείχε το 2011 στην 46η το 2012 σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν από την Lloyd's List Containerisation International πραγματοποίησε το λιμάνι του Πειραιά. Τα στοιχεία αυτά ουσιαστικά προϊδεάζουν και για το τρέχον έτος.



Η ανάλυση των στοιχείων εμφανίζει τις σημαντικές αλλαγές που συνέβησαν σε παγκόσμια κλίμακα και που ουσιαστικά διαμόρφωσαν τις εμπορευματικές ροές με τα Ασιατικά λιμάνια να εξακολουθούν να κατέχουν τις επίζηλες εννιά από τις δέκα πρώτες θέσεις, (πρώτο το λιμάνι της Shanghai της Κίνας), με μόνη εξαίρεση το Dubai που διατηρήθηκε στις ένατη θέση της κατάταξης όπου μεταξύ των εξεταζόμενων ετών για τους δέκα πρώτους δεν υπήρξαν αλλαγές θέσης.

Κύκλοι των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων που κλήθηκαν από το "theseanation" να σχολιάσουν τα εν λόγω στοιχεία και βέβαια το άλμα του Πειραιά σημείωναν με νόημα ότι η αλλαγή θέσης οφείλεται στην αυξημένη διακίνηση φορτίων η οποία και εμφανίζεται γεωμετρικά αυξημένη στον Πειραιά αλλά και της δυναμικής που παρουσίασε γενικά το λιμάνι. Δυναμικής που απέδωσε και στις αλλαγές που σηματοδοτεί η κρίση του κόστους των ναυτιλιακών καυσίμων αλλά και η γενικότερη διάθεση επιτελικών στελεχών ναυτιλιακών εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων να επιλέγουν την συντομότερη των προσεγγίσεων στις γραμμές Ασίας-Ευρώπης, που βέβαια είναι ο Πειραιάς. Αξίζει να σημειωθεί ότι μία ακριβώς θέση πίσω από τον Πειραιά, δηλαδή στην 47η φιγουράρει το λιμάνι του Gioia Tauro που ιστορικά αποτελούσε την εκ των «πρώτων επιλογών» των εν λόγω στελεχών αλλά και στοιχείο σύγκρισης με το σύνολο των λιμένων της Ν. Ευρώπης καθώς το εν λόγω λιμάνι είχε να επιδείξει και αναπτύξει ιδιαίτερες δεξιότητες στη διαχείριση φορτίων.

Η χρονιά πάντως κατά τους χρήστες είναι «κρίσιμη» καθώς σε κυβερνητικό επίπεδο μέλλεται να ληφθούν σημαντικές αποφάσεις περί την λιμενική πολιτική με ότι αυτό θα συνεπάγεται για τη διαμόρφωση της κίνησης των ελληνικών λιμένων και άρα και της απεικόνισής τους στην εν λόγω κατάσταση των πενήντα ή εκατό πρώτων λιμένων στον κόσμο. Κατάστασης που σημειωτέον λαμβάνεται σοβαρά υπόψη από τις ναυτιλιακές εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και βέβαια κατ επιταγή του διεθνούς εμπορίου.

Το υποβαθμισμενο μεγαλυτερο λιμανι της Μεσογειου
Γεγονος ειναι οτι Πειραιας σαν πολη εχει υποβαθμιστει γενικωτερα και ιδιαιτρα τα τελευταια χρονια παρουσιαζοντας και σε συνδυασμο με την οικονομικη κριση υψηλο δεικτη ανεργιας και μεγαλες ελειψεις σε υποδομες για την επερχομενη Ναυτιλιακη αναπτυξη.Ο Πειραιας και το λιμανι του πασχουν απο υποδομες και οταν λεμε λιμανι εννοουμε ολοκληρο τον Πειραια , μιλαμε για την εμπορικη πλευρα του λιμανιου μιλαμε για την τουριστικη πλευρα εκει που ελειψεις ειναι πολυ μεγαλες με αποτελεσμα τα μεγαλα τουριστικα σκαφη να μην ενλιμενιζονται στην Μαρινα Ζεας αλλα να πηγαινουν στην Τουρκια και να αφηνουν ολο το συναλαγμα εκει.

Επισης μιλαμε για την τουριστικη κρουαζιερα οπου τα κρουαζιεροπλοια ενλιμενιζονται στον Πειραια αλλα οι επιβατες τους δεν τον εχουν σαν προορισμο στα σχεδια τους αλλα σαν λιμανι προσαραξης για να επισκεθφουν την Αθηνα και την Ακροπολη, οι ομορφιες του Πειραια παραμεριζονται δεν γινονται καν γνωστες στους τουριστες στο Τελωνειο που βγαινουν οι συνθηκες ειναι σχεδον προπολεμικες και ας μην μιλησουμε για την οικονομικη τους εκμεταλευση απο ολους οσους αναμυγμυονται με τα κρουαζιεροπλοια. Ειναι ενα πολυ μεγαλο και σημαντικο θεμα που θα το αναλυσουμε σε αλλη αρθρογραφια..

Γιατι πρεπει ο Πειραιας να ειναι κεντρο Παγκοσμιου ενδιαφεροντος...

Γιατι κανεις τοπος δεν εχει την καταληλη γεωγραφικη θεση του Πειραια οπου απο μονος του γινεται ο συνδετικος κρικος της Ευρωπης και σε εμποριο και σε σχεση με τον Ελληνικο τουρισμο αλλα με την κρουαζιερα γενικωτερα.

Αν κοιταξουμε γυρω μας τι θα δουμε? αναξιοποιητα σημεια οπου θα μπορουσαν με ενα καλα σχεδιασμενο πλανο να προβαλουν το λιμανι η τον Πειραια μας αν θελετε σε εναν Παγκοσμιο προορισμο που θα εχει να προσφερει ολες εκεινες τις δυνατοτητες της συγχρονης παγκοσμιας οικονομικης εκμεταλευσης για ολους οσους θα θελησουν να εκμεταλευτουν τις συγχρονες υποδομες του λιμανιου ειτε εμπορικα ειτε τουριστικα με ναυτιλιακες επενδυσεις γενικωτερα.

Οι υποβαθμισμενες Ναυπηγοεπισκευαστικες ζωνες

Ολοι στο παρελθον θυμιομαστε τις ναυπηγοεπισκευαστικες ζωνες επι δεκαετιες να ευημερουν να προσφερουν εργασια σε χιλιαδες εργαζομενους Πειραιωτες η μη , στην ραδα να περιμενουν τα καραβια για να μπουν μεσα και να κανουν επισκευες και εδω και χρονια βλεπουμε τι? κλειστα Ναυπηγεια ανεργους εργατες που παρακαλανε για ενα μεροκαματο , κατεστραμενους οικονομικα..

Μηπως θα επρεπε να ασχοληθουν με το λιμανι ανθρωποι που εχουν μεγαλωσει με αυτο ο καθενας στον τομεα του εμπορικο,τουριστικο ναυτιλιακο? Μηπως επιτελους πρεπει να σταματησουν οι κομματικες και οι πολιτικες γραμμες που χρονια τωρα καταστρεψαν χιλιαδες εργαζομενουν και εδιωξαν κυριολεκτικα την εισροη τεραστιων κεφαλαιων απο τον Πειραια? Τι σχεση εχουν οι ναυοηγοεπισκευαστικες ζωνες με την εμπορικη η τουσριστικη χρηση του λιμανιου ? αμεση...οταν ενλιμενιζονται χιλιαδες πλοια ειναι λογικο οτι θα επισκευαζονται κιολας...κατι που θα δωσει μεγαλη οικονομικη πνοη σε λες τις περιοχες του Πειραια εφοσον οι πρισσοτεροι εργατες της θα ειναι Πειραιωτες.

Τι πρεπει να αλλαξει για γινουν ολα αυτα?
Μηπως θα πρεπει να ακουστουν εκεινες οι φωνες που εχουν ασχοληθει με την Ναυτιλια ειτε ειναι εφοπλιστες ειτε ειναι ναυτικοι ειτε εργατες στις ναυπηγοεπισκευαστικες ζωνες και να πουν πως ηταν και πως τον καταντησαν τον Πειραια και το λιμανι του ολοι αυτοι οι κομματαρχες? Μηπως πρεπει να πουν ολοι αυτοι που ασχοληθηκαν και που ασχολουνται με το μεγαλο λιμανι πως ονειρευονται την ευημερια του και με ποιους τροπους μπορει να επανελθει εκει που ηταν και ακομη ψηλοτερα?

Ειναι σιγουρο παντως πως η Ελλαδα αλλα και ο Πειραιας μεγαλωσαν και ευημερησαν απο την Ναυτιλια , αυτο εχει να προσφερει η Ελλαδα αλλωστε, πολιτισμο και τουρισμο και τα δυο αυτα περνανε μεσα απο την Ελληνικη Ναυτιλια και... Ελληνικη Ναυτιλια σημαινει λιμανι, και λιμανι σημαινει... ΠΕΙΡΑΙΑΣ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου